مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 13:252021-10-30اقتصادي

برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره ای اندیشیده شود


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با ذکر اینکه برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره ای اندیشیده شود، گفت: مصرف مازوت بیش از 500 میلیارد ریال برای نیروگاه هزینه در پی داشته است.

- ، حسین سلیمی با اشاره به اثرات مخرب سوخت مازوت بر تجهیزات مکانیکی نیروگاه بندرعباس، اظهار کرد: بیش از 500 میلیارد ریال در راستای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف اجباری مازوت هزینه شده است.

نیاز است برای تخصیص میزان گاز به هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحاف نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های به وجود آمده در سال های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلرها مورد تحلیل قرار گرفته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با بیان اینکه احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر تولید آلاینده های گازی و پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

سلیمی توضیح داد: پس از احتراق، مازوت، آلودگی خاکستری بر روی مشعلها و لوله های بخار به جا می گذارد که باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزای بویلر می شود و برداشتن آن مستلزم عملیات تعمیرات دوره ای اضافی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره ای اندیشیده شود

برای تخصیص گاز در زمستان به صنایع هرمزگان چاره ای اندیشیده شود