مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 16:502021-10-30اقتصادي

قانون مشاغل سخت به نفع کارگر و کارفرما اصلاح شود


نائب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در حال حاضر شیوه و نحوه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور به صورت کامل نه به سود کارگر و نه کارفرما است و از این جهت باید اصلاح شود.

- ، احمد پروین، عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: در حال حاضر شیوه و نحوه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور به صورت کامل نه به سود کارگر و نه کارفرما است.

نائب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: میزان سختی کار در معادن مختلف فرق می کند و نظر ما بر این است که برخی از کارگران با رسیدن به سن بازنشستگی بر مبنای این قانون عملاً تمایلی برای بازنشستگی ندارند چون وضعیت جسمی آنان در شرایط ایده آل است.

پروین ادامه داد: از طرف دیگر کارفرمایان تمایلی به از دست دادن چنین نیروهای با تجربه ای ندارند و سطح تکنولوژیکی معادن ما در این 20 سال تفاوت بسیار جدی کرده است و کار قابل مقایسه با قبل نیست و از این نظر قانون مشاغل سخت باید بازنگری شود.

وی گفت: بحث ما این است که در بعضی از مشاغل که واقعاً سخت است نقش حمایتی دولت بیشتر شود و در مشاغلی که آن میزان سختی را ندارد الزامات بیهوده را به دوش کارگر و کارفرما نگذاریم.

نائب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: اگر الزامات بیهوده بر دوش کارفرما گذاشته و موجب خستگی او شویم بی شک می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مشاغل سخت به نفع کارگر و کارفرما اصلاح شود

قانون مشاغل سخت به نفع کارگر و کارفرما اصلاح شود