مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:152021-10-31حوادث

هشدار! مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/ «قاتل بی صدا» جان 20 کرمانشاهی را گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، دمای هوا در استان کاهش یافته و چند روزی است که بارش رحمت الهی همه را شاد کرده، با این شرایط شهروندان تلاش می کنند منزل یا محل کار خود را به بهترین شکل ممکن گرم نگه دارند و بخاری ها را روشن کرده اند.

اما، نگرانی ها از گازگرفتگی شهروندان همانند سال گذشته که مسمومیت 163 نفر و مرگ 22 نفر (17 مرد و 5 زن) را در پی داشت، همچنان وجود دارد.

گاز مونو اکسید کربن به علت بی رنگ ، بی بو و بی طعم بودن قابل تشخیص با حواس پنجگانه نیست، بنابراین دقت در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی به ویژه بخاری ها رهایی از خطر حتمی را در پی دارد.

براساس هشدارهای آتش نشانی، برای نصب بخاری گازی قبل از نصب باید از تمیز بودن مسیر سردرد، سرگیجه ،ضربان شدید در شقیقه ها، وزوز گوش و خواب آلودگی ظاهر می شود.

وی ادامه داد: در مراحل شدیدتر فرد دچار کاهش هوشیاری می شود که با آسیب عصبی به کما می رود و در صورت ادامه داشتن این روند منجر به فوت فرد خواهد شد.

همیشه در فصل سرما غافل از اینکه یک بی احتیاطی و غفلت کوچک در نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی حوادث جبران ناپذیری را رقم می زند شاهد مکررات مسمومیت و مرگ هستیم، پس می طلبد در صورت مواجهه با مصدومان، به سرعت آن ها را از محیط خارج کنیم، ورودی گاز را بسته و درب و پنجره را باز کرده و پس از خارج ساختن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار! مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/ «قاتل بی صدا» جان 20 کرمانشاهی را گرفت

هشدار! مرگ خاموش در کمین یک لحظه غفلت/ «قاتل بی صدا» جان 20 کرمانشاهی را گرفت