مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 06:152021-10-31حوادث

فرضیه های محتمل در خشک شدن چشمه کوهرنگ


رییس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران در خصوص علل کاهش ناگهانی شدید دبی آب چشمه کوهرنگ، گفت: دو فرضیه برای این مسئله مطرح می شود، اولین فرضیه در رابطه با خشک شدن ناگهانی جریان آب چشمه کوهرنگ وقوع زمین لرزه در این منطقه است.

- روح الله فتاحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علل کاهش ناگهانی شدید دبی آب چشمه کوهرنگ، اظهار کرد: دو فرضیه برای این مسئله مطرح است، به گفته مسئولان محلی پس از وقوع زمین لرزه چند چشمه آب در این شهرستان ناپدید و چند چشمه جدید نیز ظهور پیدا کرده است، اولین فرضیه در رابطه با خشک شدن ناگهانی جریان آب چشمه کوهرنگ وقوع زمین لرزه در این منطقه است.

رییس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران افزود: امکان دارد پس از وقوع زمین لرزه در شهرستان کوهرنگ، صفحات و لایه های زمین جابجا شده باشد و بخشی از کانال ها و مجراهایی که چشمه کوهرنگ را تغذیه می کردند، مسدود شده باشد، قطعا ناپدید شدن چند چشمه و ظهور چند چشمه دیگر در این منطقه، این فرضیه را تقویت می کند که جریان های آب تغذیه کننده چشمه کوهرنگ مسدود و یا تغییر مسیر داده و موجب ظاهر شدن چند چشمه دیگر شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر با آغاز بارش های موثر در ماه های آینده دبی آب چشمه کوهرنگ منطبق بر رژیم تغییرات سال های قبل افزایش پیدا کرد، فرضیه تاثیر زمین لرزه بر کاهش شدید دبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرضیه های محتمل در خشک شدن چشمه کوهرنگ

فرضیه های محتمل در خشک شدن چشمه کوهرنگ