مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-31اقتصادي

کمبود مرغ و افزایش بی سابقه قیمت آن در یزد


همواره با کمیاب شدن هر کالایی در بازار از سوی مقابل عطش برای خرید نیز افزایش می یابد و این عوامل و رفتار ها بر کمبود و گرانی مرغ در بازار دامن می زند.

- در حالی که یزد از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در کشور به شمار می رود و مازاد بر نیاز استان نیز تولید می کند اما در حال حاضر کمبود شدید مرغ در بازار احساس شده و حتی با افزایش بی سابقه قیمت مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، مسئولان سازمان صمت یزد بارها در ماه های اخیر اعلام کرده اند که کمبودی در زمینه گوشت مرغ در یزد نیست اما مشاهدات میدانی نشان می دهد همچنان مردم در تأمین مرغ کامل آن هم با نرخ مصوب مشکل دارند و آن هایی که مرغ کشتار روز در اختیار دارند قیمت مرغ را از کیلویی 24 هزار و 500 تومان به کیلویی 30 هزار تومان افزایش دهند.

افزایش مشکلات دامداران و تأمین نهاده های دامی از یک سو و گرانی های سرسام آور و غیرمنتظره در دو سال اخیر موجب شد تا مردم از مصرف گوشت قرمز کاسته و بیشتر به سمت مصرف گوشت مرغ بیایند اما در شرایط فعلی قیمت گوشت مرغ هم نجومی شده و بسیاری از دهک های پایین جامعه که عمدتا از قشر کارگری هستند توان خرید این کالای مصرفی را ندارند و رفته رفته به سمت حذف گوشت مرغ از سبد غذایی پیش می رویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود مرغ و افزایش بی سابقه قیمت آن در یزد

کمبود مرغ و افزایش بی سابقه قیمت آن در یزد