مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-31سياسي

وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری


دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری گفت: در دو سال اخیر شدت حملات به کشور زیاد شده و میزان این حملات و پیچیدگی آن به ایران نسبت به بقیه کشورها بی نظیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست مطبوعاتی با مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه های رسمی کشور در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اهمیت فضای مجازی و چگونگی پرداختن آن در رسانه های کشور، با تشکر از همراهی و صبوری مردم در مواجهه با حملات سایبری به کشور بر همگرایی ملی برای مقابله با نفوذ دشمنان تاکیدکرد.

او گفت: پیشتر در دیدارهای بین المللی و مذاکرات رسمی مباحث مطرح شده در خصوص میزان کثرت ادوات جنگی بود اما در سال های اخیر در دیدارهای رسمی حتی بین روسای جمهور آمریکا، چین، اروپا و روسیه محول اصلی مذاکرات درباره فضای سایبری و عدم تعارض به زیرساخت های کشورهاست، تا جایی که در آخرین مذاکرات صورت گرفته لیستی برای حفاظت از نقاط مورد توافق تهیه کردند.

وی یکی از محورهای درگیری چین با آمریکا را سلطه بر حکمرانی فضای مجازی در جهان دانست و افزود: فضای مجازی و تکنولوژی های مربوط به آن همچون G5 و هوش مصنوعی از مباحث مورد اختلاف د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری

وضعیت ایران در حوزه امنیت سایبری