مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:052021-10-31سياسي

عدم رعایت حریم میراثی و ساخت خانه 7 طبقه در مجاورت خانه لرزاده


رییس کمیته گردشگری در تذکری با اشاره به ساخت ساختمان 7 طبقه در مجاور خانه لرزاده و عدم رعایت حریم میراثی این مجموعه گفت: جالب اینجاست که مالکیت ساختمان ساخته شده در اختیار خود شهرداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید احمد علوی، رییس کمیته گردشگری شورای ششم شهر تهران در تذکری که در آغاز جلسه نوزدهم این شورا داد، به ساخت و ساز بدون رعایت حریم میراثی در مجاور خانه لرزاده اشاره کرد و گفت: خانه استاد لرزاده که در خیابان شریعتی، پایین تر از بهار شیراز، انتهای کوچه سخن قرار دارد، پس از سال ها در تملک شهرداری قرار گرفت و بازسازی شد و در 17 مهر 1398 و به مناسبت هفته تهران گشایش یافت.

وی افزود: این خانه مطابق مصوبه شورای چهارم تبدیل به خانه معمار شد تا محلی هم برای نمایش آثار دکتر لرزاده باشد.

در شورای شهر پنجم، این خانه که در اختیار سرای محله منطقه 7 قرار داشت در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به عنوان خانه معمار از آن استفاده شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه استاد لرزاده 50 سال از عمرش را در این منزل سپری کرده افزود: خانه لرزاده با هدف ایجاد موزه توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است و مانند همه بناهای میراثی دارای حقوق حفاظتی است از جمله ممنوعیت ساخت سازه های بلندتر از بنای ثبت شده است اما این موضوع در مورد خانه لرزاده رعایت نشده و حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم رعایت حریم میراثی و ساخت خانه 7 طبقه در مجاورت خانه لرزاده

عدم رعایت حریم میراثی و ساخت خانه 7 طبقه در مجاورت خانه لرزاده