مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:102021-10-31پزشكي

جدال در چند جبهه


کرونا که آمد بار مضاعفی به دوش بازرسان بهداشت محیط گذاشت، آن ها که پیش از این هم وظیفه خطیری در حوزه سلامت جامعه به عهده داشتند، حالا باید هم زمان در چند جبهه به جنگ دشمنان سلامتی می رفتند.

- نزدیک به دو سال از همه گیری کرونا می گذرد، در این مدت کرونا جان های بسیاری را گرفت و بسیاری را راهی بیمارستان ها کرد، اما در همین دوران پروتکل های بهداشتی ساده ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده که عده ای بی توجه به رعایت این پروتکل ها، کرونا و خطر آن را جدی نمی گرفتند.

شاهدان عینی عواقب رعایت نکردن پروتکل ها بازرسان بهداشت محیط حالا باید علاوه بر کارهای سابق خود اکنون مسئولیت دفن بهداشتی متوفیان کرونایی را نیز عهده دار شوند و برای تدفین فوت شدگان از زمان خروج از بیمارستان، تا شست و شوی در غسالخانه، اقامه نماز و مراسم دفن باید حداقل یک کارشناس بهداشت محیط حضور داشته باشد تا در طول همه این فرایندها پروتکل های بهداشتی رعایت شود و اقدامات پیشگیرانه به درستی انجام شود.

کارشناسان بهداشت محیط شاهد ضجه زدن های خانواده های داغداری بوده اند که عزیزان خود را به شکل باورنکردنی از دست داده اند، در بین گریه هایشان ابراز ندامت کرده و هر کس به نوعی خود را مقصر می داند که اگر آن کار را نکرده بودیم، اگر آنجا نرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال در چند جبهه

جدال در چند جبهه