مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:152021-10-31اقتصادي

چرا جوانان ازدواج نمی کنند؟


جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد در 10 سال گذشته به گونه خطرناکی میزان ازدواج کاهش و طلاق افزایش یافته است.

این آمار پرسش های مختلفی را تداعی می کند از جمله اینکه مهمترین دلایل این چالش اجتماعی چیست؟ آیا فقط مسائل اقتصادی دخیل بوده یا عوامل مهمتری .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بر پایه این گزارش از سال 1390 تا پایان 1399 ازدواج در کشور بیش از 36 درصد کاهش و در همین مدت میزان طلاق حدود 28 درصد افزایش داشته ؛ این وضعیت علاوه بر اینکه به اندازه کافی گویا و هشداردهنده است، نشان از یک بحران کارکردی در نهاد خانواده و نهادهای متولی آن دارد و البته توصیف کننده عمق مشکلات ارتباطی میان فردی، اعتقادی، فرهنگی و نگرشی در زوج ها و در کل، بین همه افراد جامعه است.

ایرناپلاس در نظر دارد بر پایه همین گزارش و استناد به دیگر داده های منتشر شده در یک دهه گذشنه، به طور تفصیلی به واکاوی دلایل روی گردانی جوانان از تشکیل خانواده و ناپایداری خطرناک ازدواج ها و طلاق (رسمی و عاطفی) بپردازد.

در بخش نخست این مطالب برخی عوامل و ریشه های کاهش ازدواج را بررسی کرده و از منظر طرح آغازین بحث، تشریح خواهیم کرد که تقلیل دلایل کاهش ازدواج به یک عامل اقتصادی صرف، خطای بزرگی در تحلیل ها و برنامه ریزی های آینده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جوانان ازدواج نمی کنند؟

چرا جوانان ازدواج نمی کنند؟