مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 07:152021-10-31پزشكي

عدم تاثیر استفاده خودسرانه دارو و ویتامین در پیشگیری از کرونا


دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف خودسرانه داور و ویتامین ها نقشی در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد و عوارض های مختلفی به دنبال دارد.

- حسین بیگلری در گفتگو با اقدام به مصرف خودسرانه داروها مانند قرص های سرما خوردگی، ویتامین ها و آنتی بیوتیک ها می کنند که این مورد نیز عوارض مختلفی برای افراد دارد و حتی مصرف بعضی داروها برای افرادی مانند زنان باردار و مادران شیرده ممنوع است.

بیگلری با اشاره به مصرف خودسرانه دارو در بسیاری از افراد، خاطر نشان کرد: یکی از فرهنگ های غلط در جامعه ذخیره و مصرف خودسرانه داروها در خانواده است که می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: افراد بسیاری اعتقاد دارند که مصرف ویتامین ها می تواند باعث افزایش ایمنی بدن در مقابل کرونا شود که مصرف قرص های ویتامین دی و آ نمونه آن است درحالیکه تاکنون این مطالب به اثبات دقیق علمی نرسیده است و مصرف خود سرانه آن می تواند سبب سرگیجه، تهوع، زخم معده در افراد شود.

دبیر کار گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قرص ویتامین دی باید ماهانه یکبار و در صورت نیاز بیشتر یا انجام آزمایش و نظر پزشک مصرف شود و مصرف بیش از اندازه سبب تشکیل سنگ کلیه در افراد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تاثیر استفاده خودسرانه دارو و ویتامین در پیشگیری از کرونا

عدم تاثیر استفاده خودسرانه دارو و ویتامین در پیشگیری از کرونا