مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:102021-10-31اقتصادي

نیمی از مراکز اقامتی استان یزد تعطیل شدند


رییس جامعه هتلداران استان یزد با اشاره به آسیب های شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتلداری یزد گفت: با شیوع کرونا تا به امروز نزدیک به نیمی از مراکز اقامتی استان یزد تعطیل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، سیدامیرناصر طباطبایی در گفت و گویی رسانه ای اظهار داشت: پس از گذشت حدود 20 ماه از بحران کرونا زیر ساخت های گردشگری و هتلداری، آسیب های زیادی را از این بحران متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی و هتل ها این روز ها با چالش های بسیاری مواجه هستند افزود: متاسفانه 45 درصد از مراکز اقامتی استان تعطیل شدند و در چنین شرایطی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، باز پرداخت اقساط تسهیلات کرونایی و اخطار های متعدد و حتی قطع آب و برق برخی مجموعه ها از جمله چالش هایی است که هتلداران و مجموعه های اقامتی با آن رو به رو هستند.

طباطبایی با اشاره به تعدیل گسترده نیروهای کاری در این حوزه در شهرجهانی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده نتوانیم پاسخگوی نیروی کاری خود باشیم و بسیاری از مجموعه ها نیرو های خود را تعدیل کرده اند.

وی با اشاره به بیکاری گسترده در این حوزه اظهار داشت: تاکنون حدود 40 درصد نیرو های متخصص در مجموعه های اقامتی و هتلداری بیکار شده اند و یا در زمینه های دیگر مشغول به کار شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از مراکز اقامتی استان یزد تعطیل شدند

نیمی از مراکز اقامتی استان یزد تعطیل شدند