مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 09:252021-10-31اجتماعي

گرفتاری پرندگان مهاجر در دریاچه ارومیه به علت افزایش شوری آب


رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از گرفتاری پرندگان در دریاچه ارومیه به علت افزایش شوری آب و پدیده بلوری شدند خبر داد و گفت: - امید یوسفی در گفت وگو با خبرنگار فارس از ارومیه، با اشاره به گرفتاری پرندگان به علت بالا بودن شوری دریاچه ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه طی سال 1380 دچار بحران خشکسالی شده و در دهه 90 این بحران شدت بیشتری پیدا کرد و طی سال 85  جمعیت پرندگان در دریاچه بیشتر بود و میزان درگیری پرندگان با کریستالیزه و بلوری شدن افزایش یافت.

وی ادامه داد: طی دهه 85 همکاران محیط زیست پرندگان گرفتار شده در دریاچه ارومیه به علت کریستالیزه شدن و افزایش نمک دریا را جمع آوری کرده و در آب های شیرین شست و شو داده و نسبت به رهاسازی پرندگان اقدام می کردند.

 رییس اداره نظارت بر حیات وحش  اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: بعد از سال 90 به طور تقریبی ترکیبات و املاح موجود در دریاچه ارومیه تغییر کرد و املاحی که بیشتر باعث کریستالیزه شدن و بلوری شدن می شدند ته نشین و پدیده گرفتاری پرندگان در دریاچه ارومیه کمتر شد.

یوسفی اضافه کرد: باتوجه به کاهش تراز دریاچه ارومیه و افزایش شوری دریاچه طی امسال و سال های اخیر گرفتاری پرندگان در سطح دریاچه ارومیه مشاهده می شود اما باتوجه به کاهش جمعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتاری پرندگان مهاجر در دریاچه ارومیه به علت افزایش شوری آب

گرفتاری پرندگان مهاجر در دریاچه ارومیه به علت افزایش شوری آب