مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 09:452021-10-31اقتصادي

تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتیین


مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ماهی تیلاپیا در این استان راهی برای جبران کمبود پروتیین است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ماهی تیلاپیا در این استان راهی برای جبران کمبود پروتیین است.

مهدی میرقراچورلو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ تسهیلات ماده 18 در استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اتفاق افتاده در چند سال اخیر و تاثیر آن بر روی تولید پروتیین، اختصاص این تسهیلات به صنعت آبزی پروری کمک شایانی به توسعه آن در استان و رفع کمبودهای پروتیینی می کند.

وی افزود: هیچ گاه تسهیلات ملی به استان های غیرساحلی اختصاص نمی یافت و اگر تسهیلاتی نیز به این استان ها تخصیص می یافت از محل تملکی بوده که مقدار آن بسیار ناچیز بوده است.

میرقراچورلو ادامه داد: یکی از گونه های آبزی که می تواند بخشی از نیاز پروتیینی موجود را حل کند، ماهی تیلاپیا است چراکه این گونه از ماهی مقاومت بالایی نسبت به کم آبی دارد و از سوی دیگر از تراکم پذیری بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه محیط زیست این ماهی را یکی از گونه های مهاجم می داند و با تولید آن مخالف است، توضیح داد: اما ماهی تیلاپیا توان زندگی در دمای 16 درجه را دارد و اگر دمای آب به 12 درجه سانتی گراد برسد از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتیین

تولید ماهی تیلاپیا در خراسان شمالی راهی برای جبران کمبود پروتیین