مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-31اجتماعي

بازدید رییس و معاونین جهاددانشگاهی همدان از ایستگاه تحقیقاتی منابع طبیعی گنبد


رییس و معاونین جهاددانشگاهی استان به همراه و مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری استان همدان شنبه 8 آبان از ایستگاه تحقیقاتی «معرف– زوجی» گنبد بازدید کردند.

- ایسنا/همدان رییس و معاونین جهاددانشگاهی استان به همراه و مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری استان همدان شنبه 8 آبان از ایستگاه تحقیقاتی معرف– زوجی گنبد بازدید کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان درحاشیه این بازدید گفت: حوزه معرف- زوجی، مرکز تحقیقاتی آزمایشگاهی- پژوهشی هستند که برای بررسی فیزیوگرافی، هیدرولوژی، زمین شناسی، خاک شناسی، ژئومورفولوژی و پوشش گیاهی یک منطقه در نظر گرفته شده است.

اسفندیار خزایی تصریح کرد: ایستگاه تحقیقاتی معرف- زوجی گنبد همدان در فاصله 35 کیلومتری جنوب شهرستان همدان در روستای گنبد واقع شده است و مساحت این حوزه حدود 445 هکتار است که که 152 هکتار از آن حوزه نمونه و 143 هکتار منطقه شاهد است و مطالعه اجرایی این طرح از سال 75 آغاز شده و طرح توجیهی حوزه در سال 77 تهیه شده و از سال 84 به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان درباره فرسایش خاک در استان همدان نیز گفت: عوامل انسانی زمینه را به گونه ای مساعد می کنند تا خاک در اصطلاح لخت شده و با یک بارندگی به راحتی شاهد جابه جایی خاک در سطح اراضی باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رییس و معاونین جهاددانشگاهی همدان از ایستگاه تحقیقاتی منابع طبیعی گنبد

بازدید رییس و معاونین جهاددانشگاهی همدان از ایستگاه تحقیقاتی منابع طبیعی گنبد