مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 12:352021-10-31اقتصادي

سهم قابل توجه خارجی ها در بازار لوازم خانگی ایران با وجود محدودیتها


در حالی که واردات لوازم خانگی از سال 1397 ممنوع شده و دو شرکت کره ای نیز از سال 1398 در ایران حضور ندارند، مرکز آمار ایران از سهم بیش از 36 درصدی لوازم برقی تولید خارج در سال گذشته خبر داده که دو نکته را گوشزد می کند.

- در حالی که واردات لوازم خانگی از سال 1397 ممنوع شده و دو شرکت کره ای نیز از سال 1398 در ایران حضور ندارند، مرکز آمار ایران از سهم بیش از 36 درصدی لوازم برقی تولید خارج در سال گذشته خبر داده که دو نکته را گوشزد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی سران سه قوه در سال 1397 واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شد و با تمدید این مصوبه، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان سال 1400 ادامه خواهد یافت و بعد از آن مجددا درباره این موضوع تصمیم گیری می شود که با وجود نامه اخیر مقام معظم رهبری، پیش بینی می شود ممنوعیت ادامه داشته باشد.

از طرف دیگر دو سال پیش و با تشدید تحریم های آمریکا دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ که در صنعت لوازم خانگی ایران سرمایه گذاری کرده بودند، ایران را ترک کردند.

در حال حاضر برند این دو شرکت در ایران به جی پلاس و سام تغییر کرده و قطعات آنها از کشورهای دیگری به جز کره به ایران وارد می شود؛ بنابراین کالاهای برند ال جی و سامسونگ موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می شوند و طبق اعلام اتحادیه لوازم خانگی، گار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم قابل توجه خارجی ها در بازار لوازم خانگی ایران با وجود محدودیتها

سهم قابل توجه خارجی ها در بازار لوازم خانگی ایران با وجود محدودیتها