مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 12:352021-10-31سياسي

ارتقای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری چه نقشی در بهبود مهاجرپذیری دارد؟


به تازگی جایگاه ایران بار دیگر در شاخص های جهانی نوآوری Gii ارتقا یافت و کشورمان در جمع 60 کشور برتر در شاخص های نوآورانه قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،ارتقای 7 پله ای ایران در شاخص های جهانی نوآوری که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری منتشر می شود، نشان داد که رونق زیست بوم نوآوری و فناوری، حمایت از شرکت هاش دانش بنیان و خلاق و همین طور حمایت از نیروی انسانی نخبه و توانمندی می تواند تأثیری شگرف در بهبود و ارتقای وضعیت کشور از حیث نوآورانه و دانش محور اثرگذاری بالایی داشته باشد.

محمد هوشی پژوهشگر رصدخانه مهاجرت ایران با بیان این که یکی از مؤلفه های اصلی و مهم در گزارش شاخص های جهانی نوآوری Gii را می توان شاخص نیروی انسانی دانست، افزود: ایران در این شاخص، نسبت به سایر کشورها رشدی قابل توجه داشته و شتاب بیش تری را تجربه کرده است.

ایران از کشورهایی است که بیشترین ارتقای رتبه را داشته است.

درگزارش شاخص جهانی نوآوری 2021، رده بندی کشورها به تفکیک منطقه و سطح درآمدی نیز ارائه شده و ایران در میان کشورهای دارای درآمد متوسط به بالا در جایگاه 13 و در میان کشورهای منطقه آسیای مرکزی و جنوبی، پس از هند، در جایگاه دوم قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری چه نقشی در بهبود مهاجرپذیری دارد؟

ارتقای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری چه نقشی در بهبود مهاجرپذیری دارد؟