مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 13:352021-10-31اقتصادي

تأثیرات افزایش قیمت کاغذ کاهی بر صنعت چاپِ


ناشران چاپی که در حال حاضر برای بازگشت به حالت عادی ناشی از وقفه پاندمی کرونا در تلاش هستند، اکنون باید با افزایش قیمت کاغذ کاهی نیز دست وپنجه نرم کنند.

- به دنبال همه گیری کووید-19، قیمت کاغذ کاهی در سه ماه گذشته افزایش قیمت بسیار بالایی نزدیک به 20 درصد داشته و حتی انتظار می رود که در پایان این فصل حداقل تا 10 درصد دیگر نیز به قیمت آن افزوده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام تورنگ چاپ، قیمت کاغذ کاهی که در سال 2020 به زیر 300 دلار در هر تن رسیده بود، اکنون نزدیک به 500 دلار در تن رسیده است و انتظار می رود که در ماه های جاری 100 دلار دیگر نیز به ازای هر تن افزایش یابد.

به نظر می رسد، برخی از کارخانه های کاغذسازی معروف که صادرکننده کاغذ کاهی به خاورمیانه و کشورهای حومه بودند یا تعطیل شده اند و یا به دلیل مشارکت در مشاغل جدید مهاجرت کرده اند که این موضوع باعث عدم تعادل عرضه و تقاضای این محصول حیاتی شده و قیمت کاغذ کاهی را برای خریداران افزایش داده است.

عدم تعادل و سایر تنگناها حال که صحبت از عرضه و تقاضا به میان آمد، به گفته سرپرست بازاریابی یک روزنامه معروف هندی، مصرف کاغذ کاهی تقریباً در طول سال 2020 بسیار کم بوده است که در نتایج مالی ناشران مختلف منعکس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیرات افزایش قیمت کاغذ کاهی بر صنعت چاپِ

تأثیرات افزایش قیمت کاغذ کاهی بر صنعت چاپِ