مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:352021-11-01سياسي

حرکت قطار تجاری ترکیه به چین/ ایران از معادلات ترانزیتی حذف شد


در حالی وزارت راه ایجاد مسیر تجاری اینچه برون به جنوب را توجیه پذیر نمی دانست ترکیه با ایجاد مسیر ریلی به چین، - ، اظهار کرد: بخش خصوصی وظیفه دارد اهداف اقتصادی نظام را دنبال کند اما نیاز به سیاست گذاری هایی صحیح در سطح ملی است که توسط دولت و حاکمیت باید فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب عموماً نقاط استراتژیک را گوشزد می کنند ولی پیدا کردن تاکتیک ها توسط حاکمیت است، افزود: شیوه اجرای فرمایشات اقتصادی رهبری توسط بخش خصوصی تهیه شده ولی برای این اقدام به زیرساخت هایی نیاز است که توسط دولت باید فراهم شود.

چوپانی ادامه داد: ایشان فرمودند اگر با همسایگان خود رابطه اقتصادی داشته باشیم و بتوانیم سهمی از نیازهای خود را تأمین کنیم شاید بسیاری از مشکلات کشور حل بشود ولی متأسفانه در عمل برای رسیدن به فرمایش رهبری در بدنه اقتصادی نظام، آسیب شناسی نکرده اند و نمی دانند چه مشکلاتی برای تسهیل فرمایش رهبری داریم.

وی یکی از چالش های اقتصادی را اختلافات با همسایگان دانست و گفت: در گذشته قسمتی از برق و گاز خود را از ترکمنستان تأمین می کردیم و از رهگذر ترانزیتی گاز به سایر کشورها 25 تا 30 درصد درآمد کشور ما بالا می رفت؛ مابه ازای ارزش این سود، کالا هم به ترکمنستان صادر می کردیم که کمک اقتصادی خوبی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت قطار تجاری ترکیه به چین/ ایران از معادلات ترانزیتی حذف شد

حرکت قطار تجاری ترکیه به چین/ ایران از معادلات ترانزیتی حذف شد