مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:402021-11-01اقتصادي

تهران رکورددار بیشترین جمعیت روستایی کشور


بنابر آمار رسمی، 6 درصد ساکنان استان تهران در روستاها زندگی می کنند که بیشترین جمعیت روستایی در میان استان های کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران در گزارشی به افزایش جمعیت در روستاها پرداخت و آورد: با توجه به آمار رشد جمعیت روستایی در استان تهران، افزایش وام ساخت و نوسازی مسکن روستایی به 250 میلیون تومان، سرعت روند اجرای برنامه های تسهیل جمعیت پذیری روستاها را بیشتر می کند.

سیاست های توسعه و ساخت وساز در حوزه مسکن مربوط به مسکن شهری است وعلی رغم سکونت بخشی از جمعیت کشور در روستاها، اما در برنامه ها و طرح های ساخت وساز توجه کمتری به مسکن روستایی شده یا اینکه برنامه ای مجزا برای توسعه، ساخت یا نوسازی واحدهای مسکونی روستایی تدوین نشده است.

اما سیاست پرداخت وام کم بهره مسکن روستایی از سال 1385 موجب تغییر شیوه های ساخت مسکن روستایی، نوسازی واحدها و افزایش جمعیت پذیری روستاها شده است.

اکنون دولت در برنامه جهش تولید مسکن، به بخش روستایی هم توجه کرده و وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی به 250 میلیون تومان افزایش یافته است.

موضوعی که می تواند در سال های آینده سرریز جمعیتی از کلانشهرها به روستاها را در پی داشته باشد همانگونه که براساس آمار در روستاهای اطراف تهران، این موضوع رخ داده و جمعیت روستاهای تهران به یک میلیون نفر رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران رکورددار بیشترین جمعیت روستایی کشور

تهران رکورددار بیشترین جمعیت روستایی کشور