مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 04:552021-11-01سياسي

در حوزه سیاست و سبک زندگی انحرافات و اشکالاتی وجود دارد


برخی در مقابل سعی و تلاش مسئولان دلسوز و مشفق موانع و مشکلاتی ایجاد می کنند که مطالبات و پیگیری های رهبر معظم انقلاب پیگیری نشده و اصلاحات واقعی و حقیقی محقق نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد در جلسه اخیر درس اخلاق حوزه علمیه امام رضا (ع) با بیان حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت فرمودند هر روزی که می گذرد، پیش پایم یک چالش، مانع و مساله ایجاد می کنند، تا نتوانم اصلاحات در جامعه ایجاد کنم؛ پیامبراکرم (ص) به عنوان عقل کل هرگز به خود اجازه نمی دهد که بدون انتخاب جانشین امت را به حال خود رها و دارفانی را وداع بگوید.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه بعد از رحلت رسول الله (ص) با تغییر نگاه سیاسی مردم این انحراف را در جامعه اسلامی ایجاد کردند که مردم باید وصی پیامبر را انتخاب کنند، گفت: این انحراف در حوزه سیاست و بلکه در نگاه کلامی و در عقیده مردم به وجود آمد.

این انحراف تا جایی پیش رفت که در دوره عثمان خلافت پیامبر اکرم (ص) و وصایت ایشان به سلطنت تبدیل شد و افرادی چون عثمان آمدند و با رفتارهای اشرافی موقعیت و کیفیت رفتار خلیفه با مردم را به گونه ای دیگر جلوه دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حوزه سیاست و سبک زندگی انحرافات و اشکالاتی وجود دارد

در حوزه سیاست و سبک زندگی انحرافات و اشکالاتی وجود دارد