مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 05:402021-11-01بين الملل

توافق مکتوب گروه 20 برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد


نخست وزیر کانادا می گوید پیشرفت های اقلیمی در اجلاس G20 حاصل شده، اگرچه کانادا به دنبال برنامه های بلندپروازانه تری بود.

- نخست وزیر کانادا می گوید پیشرفت های اقلیمی در اجلاس G20 حاصل شده، اگرچه کانادا به دنبال برنامه های بلندپروازانه تری بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از CTVNEWS، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز یکشنبه گفت که کانادا خواهان یک توافق قوی تر و جاه طلبانه تر در مورد تغییرات آب و هوا بود تا از اجلاس سران گروه 20 حاصل شود، اما رهبران کشورها با این حال موفق شدند با متعهد شدن به رسیدگی به برخی مسائل کلیدی پیشرفت هایی را حاصل کنند.

اظهارات وی در حالی بیان شد که اجلاس سران G20 در رم پس از دو روز به پایان رسید، جایی که رهبران این کشورها برای اولین بار در بیانیه پایانی به صورت مکتوب به توافق رسیدند که محدود کردن گرمایش زمین به 1.

5 درجه سانتیگراد برای همه بهتر است.

اما این سند همچنین بخش های متعددی از نسخه پیش نویس قبلی را کاهش داد، از جمله جایگزینی ضرب الاجل های مشخص برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 و حذف انرژی زغال سنگ تا پایان دهه 2030، با صفر خالص تا اواسط قرن و حذف انرژی زغال سنگ در اسرع وقت .

وعده کاهش انتشار متان تنها به این دلیل تغییر کرد که مهار متان یک راه مقرون به صرفه و نسبتا آسان برای کاهش انتشار گازهای گلخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق مکتوب گروه 20 برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد

توافق مکتوب گروه 20 برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد