مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-01اقتصادي

حریم تپه باستانی قلعه بالای بیجار آزاد شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیجار از آزادسازی بخش باقی مانده حریم تپه باستانی قلعه بالا پس از وقفه 10 ساله در این شهرستان خبر داد.

- محمدابراهیم الیاسوند گفت: پس از یک وقفه 10 ساله با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان یک قطعه زمین در کنار تپه قلعه بالا در مرکز شهر بیجار توسط این اداره خریداری و سند آن نیز صادر شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیجار اظهار کرد: این زمین که به متراژ بیش از 18 متر است، باقیمانده زمین خریداری شده از خانواده مندلی و در حریم این تپه باستانی است.

او عنوان کرد: قسمت اول این زمین در اوایل دهه 90 برای ایجاد راه دسترسی به تپه مذکور و آزادسازی حریم تپه خریداری شد ولی بیش از 18 متر به دلیل نبود اعتبار باقی مانده بود که بعد از چندین سال پیگیری با حمایت و کمک بهرام نصرالهی زاده ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری به مبلغ بالغ بر 254 میلیون تومان برای این موضوع اختصاص و زمین خریداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از میراث آریا، الیاسوند گفت: تپه قلعه بالا یکی از آثار ارزشمند شهرستان بیجار بوده که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در مرکز شهر بیجار قرار دارد، بر اساس آثار به دست آمده در کاوشی که در سال 98 اولین فصل آن بر روی تپه مذکور انجام شد قدمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم تپه باستانی قلعه بالای بیجار آزاد شد

حریم تپه باستانی قلعه بالای بیجار آزاد شد