مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-01سياسي

صیانت از حقوق عامه با رویکرد پیشگیرانه


معاون دادستان اردبیل در پیگیری حقوق عامه گفت: صیانت از حقوق عامه با رویکرد اقدامات و فعالیت های پیشگیرانه در سطح استان اردبیل هدف گذاری شده است.

- اکبر مرادی 10 آبان ماه در جلسه حقوق عامه در اردبیل اظهار کرد: در قانون تعریفی که برای حق بیان شده، اعطای اختیارات امتیازات به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی است که در همین زمینه از تعدی کنندگان به حقوق دیگران نیز ممانعت شده است.

وی حقوق عمومی و خصوصی را در تقسیم بندی مشخص یادآور شد و تصریح کرد: حقوق خصوصی مربوط به روابط خصوصی افراد است اما در حقوق عمومی روابط افراد جامعه با گروه های مختلف مورد تاکید بوده و ضمانت اجرایی آن نیز مشخص شده است.

معاون دادستان اردبیل در پیگیری حقوق عامه ضرورت حفظ منافع جامعه را در سایه حفظ حقوق عامه یادآور شد و گفت: دفتر نظارت و پیشگیری در این زمینه از چند سال پیش راه اندازی شده و با دستور رییس قوه قضاییه در 16 ماده دستورالعمل پیگیری و نظارت بر حقوق عامه به دادستان های کل کشور ابلاغ شده است.

مرادی پیچیدگی و گستردگی حقوق عامه را یادآور شد و افزود: این حقوق عامه شامل حفظ آزادی مشروع، صیانت از محیط زیست، توجه به بهداشت عمومی، ارتقا فرهنگ عمومی و مسائلی نظیر میراث فرهنگی و مصداق های عملی مشابهی دارد که در قالب یک قانون جامع تبیین و تشریح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از حقوق عامه با رویکرد پیشگیرانه

صیانت از حقوق عامه با رویکرد پیشگیرانه