مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 08:352021-11-01اجتماعي

94 درصد جهان هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود


ستاره شناسان ناسا می گویند جهان به سرعت در حال گسترش است و 94 درصد کهکشان های دنیا هرگز برای انسان ها قابل دسترس نیستند و انسان می تواند حداکثر 6 درصد دنیا را شناسایی کند.

- به نقل از بیگ تینک، آنان تصریح می کنند که امروزه، بیشتر کهکشان های جهان سریع تر از سرعت نور در حال گسترش و بزرگ شدن هستند.

بنابراین همه کهکشان هایی که با زمین بیش از 18 میلیارد سال نوری فاصله دارند، برای همیشه قابل دسترسی نیستند و این فرضیه علمی صرف نظر از مقدار گذشت زمان و پیشرفت های علمی انسان ها یک امر قطعی است.

گسترش جهان و کهکشان های آن در تمامی جهات یک امر قطعی است و انسان حداکثر قادر به شناسایی اجرام آسمانی است که در آغاز انفجار بزرگ یا بیگ بنگ نوری از آنها ساطع شده و به زمین رسیده باشد.

جهان قابل رؤیت و شناسایی برای انسان ها دارای حدود 2 تریلیون کهکشان است.

تلسکوپ فضایی هابل در زمان بررسی عمق فضا تنها می تواند ده درصد از کل کهکشان های موجود در آن یعنی حدود 5500 کهکشان را شناسایی کند و 90 درصد کهکشان های باقی مانده یا خیلی کم رنگ یا خیلی پررنگ یا خیلی مبهم هستند و هابل نمی تواند اطلاعاتی را از آنها به دست آورد.

هر سال حدود 160 میلیارد ستاره جدید - که برای تشکیل یک کهکشان بزرگ تازه کافی است – با توجه به سرعت گسترش جهان غیرقابل دسترس می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

94 درصد جهان هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود

94 درصد جهان هرگز برای انسان ها قابل دسترس نخواهد بود