مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 09:052021-11-01اقتصادي

بردسکن بر روی گسل بزرگ کشور با 75 درصد منازل روستایی غیر مقاوم


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بردسکن گفت: باوجود اینکه بردسکن بر روی دومین گسل بزرگ کشور درونه قرار دارد اما 75 درصد منازل روستایی غیر مقاوم هستند.

- رضا احمدی فر در گفت وگو با ایسنا به وضعیت مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان بردسکن اشاره کرد و افزود: متأسفانه از نظر مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه وجود گسل درونه زنگ خطری است برای مردم که منازل خود را در برابر زلزله مقاوم کنند، 75 درصد واحدهای مسکونی روستایی در برابر یک زلزله 6 ریشتری مقاوم نیستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بردسکن اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، گرانی مصالح و از سویی چون تسهیلات مقاوم سازی به طور 100 درصد ساخت و ساز را پوشش نمی دهد موجب شده مردم کمتر از مقاوم سازی واحدهای مسکونی استقبال کنند.

وی مطرح کرد: همان هایی هم که وضعیت مالی بهتری دارند و تمایلی به استفاده از تسهیلات مقاوم سازی ندارند اصول ساخت و ساز را رعایت نمی کنند و سایر افراد نیز اگر بخواهند یک ساختمان 60 متری بسازند باوجود تسهیلات 100 میلیون تومانی که داده می شود باید 80 تا 100 میلیون تومان دیگر سرمایه داشته باشند که در توانشان نیست.

احمدی فر بیان کرد: از سال 85 که طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در شهرستان بردسکن آغاز شد تا کنون 3214 فقره تسهیلات به با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردسکن بر روی گسل بزرگ کشور با 75 درصد منازل روستایی غیر مقاوم

بردسکن بر روی گسل بزرگ کشور با 75 درصد منازل روستایی غیر مقاوم