مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 09:502021-11-01بين الملل

آزادی رییس حزب عمر البشر


در میانه اقدامات ابتکاری سیاستمداران برای خروج از بحران سودان، تلویزیون رسمی این کشور از برکناری «مبارک محمود»، دادستان کل و 7 دادستان ارشد سودان توسط «عبدالفتاح برهان»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از الجزیره، فرمانده ارتش سودان، همچنین دستور بازداشت افرادی را صادر کرده است که توسط دادستان کل آزاد شده بودند.

منابع سودانی همچنین اعلام کردند که ارتش این کشور ، ابراهیم غندور رییس حزب منحل شده کنگره ملی که حزب عمر البشیر رییس جمهوری معزول سودان به شمار می رود را آزاد کردند.

یک منبع آگاه در ائتلاف الحریه و التغییر گفت که عبدالله حمدوک که همچنان در اقامت اجباری به سر می برد، بازگشتش به منصب نخست وزیری را مشروط به بازگشت به وضعیت قبل از تصمیمات فرمانده ارتش سودان در 25 اکتبر و همچنین حضور تمام کادر وزرایش در دولت دانست.

با وجود استقرار گسترده نیروهای پلیس، ارتش و پشتیبانی سریع در پل ها، نهادهای دولتی همچنان اعتراضات گسترده و اعتصاب ها در تمام ایالت های سودان ادامه دارد.

سودان از سال 2019 و پس از سقوط حکومت عمر بشیر وارد یک چرخه نزاع قدرت میان نظامیان و سیاستمداران و نمایندگان جامعه مدنی شده است.

مخالفان نظامیان، مقام های ارتش را به تلاش برای بازگرداندن دیکتاتوری پیشین متهم می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی رییس حزب عمر البشر

آزادی رییس حزب عمر البشر