مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 10:002021-11-01اقتصادي

افزایش تولید شاخص ترین میوه صادراتی گیلان


پیش بینی می شود امسال در تولید کیوی که شاخص ترین میوه صادراتی گیلان است، شاهد افزایش تولید باشیم.

- ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال در تولید کیوی که شاخص ترین میوه صادراتی گیلان است، شاهد افزایش تولید باشیم.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته در گیلان 192 هزار تن کیوی تولید شد این در حالیست که امسال پیش بینی می شود بیش از 210 هزار کیوی در استان تولید شود.

وی افزود: افزایش سطح باغات کیوی از جمله دلایل افزایش تولید این محصول است و نهال هایی که سال گذشته بارور نبودند امسال به مرحله باردهی رسیده اند.

پارسافر با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه این محصول ادامه داد: پیش بینی شده باغداران گیلانی امسال از تولید کیوی 2940 میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای روسیه، هندوستان، آذربایجان، قزاقستان و آسیای میانه از جمله مشتری های مهم کیوی گیلان محسوب می شوند، گفت: همواره به صادر کنندگان توصیه می کنیم در جهت حفظ بازارهای موجود حتما هنگام چیدن محصول میزان قند و سایز میوه را طبق ذائقه مشتریان کشورهای خارجی رعایت کنند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان 85 سردخانه با ظرفیت 195 هزار تن دارد گفت: گیلان 8120 باغدار کیوی دارد، تالش، رودسر و آستارا بزرگترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید شاخص ترین میوه صادراتی گیلان

افزایش تولید شاخص ترین میوه صادراتی گیلان