مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 10:252021-11-01اقتصادي

عشایر کرمانشاه عزم کوچ کردند


سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه از آغاز کوچ پاییزه عشایر استان خبر داد.

- موسی بیات در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل پاییز آهنگ کوچ عشایر از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی نواخته می شود، گفت: عشایر استان کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل 80 هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان و استانهای ایلام، خوزستان و لرستان سپری می کنند.

بیات ادامه داد: هرچند بر اساس تقویم کوچ زمان رسمی کوچ عشایر از 30 آبان آغاز می شود، اما با هماهنگی صورت گرفته عشایر استان می توانند از امروز(10 آبان) کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز کنند.

سرپرست مدیریت امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر استان خواست در شرایط کنونی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در فرآیند کوچ پروتکل های بهداشتی را در نظر داشته و حتی الامکان به صورت ماشینی کوچ کنند.

وی سپس با اشاره به ضرورت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کوچ عشایر، گفت: در تلاشیم تا هماهنگی های لازم را انجام دهیم تا عشایر با کمترین مشکلات کوچ کرده و در مناطق قشلاقی مستقر شوند.

وی یادآور شد: هماهنگی های لازم برای صدور کارت تردد به ویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می شود، صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر کرمانشاه عزم کوچ کردند

عشایر کرمانشاه عزم کوچ کردند