مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 11:002021-11-01سياسي

وصف شگفتی خلقت در کلام امام سجاد(ع)


یک مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امام چهارم در دعای نخست صحیفه سجادیه به بیان شگفتی های خلقت انسان و موجودات پرداخته است، اظهار کرد: - آنچه از دستگاه آفرینش در مرحله ظهور و بروز قرار دارد به صورتی است که هرگز بر خاطره هیچ کس خطور نکرده است.

حجت الاسلام اصغر عالی پور، در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با فراز دوم از دعای اول صحیفه سجادیه، اظهار کرد: ساختار دستگاه آفرینش آن چنان است که هرچه از آن در مرحله ظهور قرار گرفته، به شکل و صورتی است که هرگز بر خاطره هیچ کس خطور نکرده و امکان تصور آن برای هیچ عقل و فکری میسر نبوده است، و این شگفتی از کوچک ترین تا بزرگ ترین مخلوقات الهی جاری و ساری است.

وی ادامه داد: گذشته از اصل اعطای وجود به موجودات، ساخت پیکره و طرز خلقت آنان نیز بی سابقه و غیر قابل پیش بینی است، این مسئله آن چنان مهم است که ادای حق آن با هزاران تألیف، تصنیف و تحقیق هم میسر و ممکن نیست.

عالی پور با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در این فراز می فرماید: خدای تعالی مردم را در مسیر محبت خود قرار داد ، بیان کرد: حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که بسیاری از انسان ها نه تنها دوستدار خدا نیستند، بلکه گاهی دم از عناد و الحاد و دشمنی با او نیز می زنند و خود را ضد خدا قلمداد می کنند؟ پاسخ این سؤال روشن است، زیرا بر محققان پیداست که آنچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصف شگفتی خلقت در کلام امام سجاد(ع)

وصف شگفتی خلقت در کلام امام سجاد(ع)