مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-01پزشكي

درمان خانگی برای از التیام گلودرد


می توانید با بهره گیری از برخی از ترکیبات ساده در خانه گلودرد خود را درمان کنید.

- جی پلاس، به نقل از ریدرز دایجست، گلودرد یکی از بدترین عوارض جانبی سرماخوردگی است التیام این مشکل می تواند زمان زیادی ببرد؛ با این حال، خوشبختانه همیشه راهکار هایی برای خلاصی از چنین مشکلاتی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ متخصصان راهکار های ساده ای برای التیام گلودرد مطرح می کنند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

1- آب نمک یکی از توصیه های موثر مادربزرگ ها برای خلاصی از گلودرد غرغره کردن آب نمک است؛ برای این کار، یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید؛ بهتر است برای تهیه این مایع از آب گرم استفاده کنید، زیرا این موضوع به نرم شدن گلویتان کمک می کند؛ برخی افراد دوست دارند به محلول آب نمک میزان کمی دهانشویه بی افزایند.

این موضوع اشکالی ندارد، اما نباید در افزودن دهانشویه به آب نمک زیاده روی کنید، زیرا برخی دهانشویه ها حاوی میزان کمی الکل هستند که این موضوع می تواند باعث تحریک گلو شود.

2- سس تند و آب شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ترکیب سس تند با آب می تواند باعث التیام گلودرد شود در حقیقت فلفل سس تند حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که با تسکین درد، منجر به کاهش التهاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان خانگی برای از التیام گلودرد

درمان خانگی برای از التیام گلودرد