مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 17:152021-11-01اقتصادي

تولید 83 هزار تن محصول پیاز در استان آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سطح زیر کشت پیاز در استان آذربایجان شرقی 1800 هکتار می باشد که از این میزان مساحت کشت در سالجاری مقدار 83 هزار تن محصول پیاز برداشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران  با بیان اینکه کاشت پیاز به دو صورت تابستانه و پاییزه می باشد و برداشت محصول هم به دو صورت تابستانه و پاییزه در سطح استان صورت می پذیرد، اظهار داشت: سطح زیر کشت تابستانه پیاز استان 120 هکتار می باشد که عمدتاً در شهرستانهای عجب شیر و آذرشهر کشت می گردد ، میزان تولید محصول تابستانه پیاز استان نیز حدود 5 هزار  تن می باشد که در داخل استان مصرف می گردد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت پاییزه پیاز استان 1680 هکتار می باشد افزود: این مقدار عمدتاً در شهرستانهای عجب شیر، شبستر، بناب، ملکان، آذرشهر، اسکو و هوراند کشت می گردد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میزان تولید محصول پاییزه پیاز استان حدود 78 هزار تن می باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استانهای همجوار نیز ارسال می گردد.

وی متوسط تولید محصول پیاز در هر هکتار را 47 تن اعلام نمود و گفت: ارقام عمده مورد کشت پیاز در استان شامل زرقان ، قرمز آذرشهر، النا، گلدن و ارقام محلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 83 هزار تن محصول پیاز در استان آذربایجان شرقی

تولید 83 هزار تن محصول پیاز در استان آذربایجان شرقی