مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 18:402021-11-01فرهنگي

خانه قدیمی مشکاتیان بازسازی می شود/تخریب و آتش سوزی چیزی از این بنا باقی نگذاشت


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: در پی تخریب سال گذشته و آتش سوزی که اخیرا در خانه قدیمی پرویز مشکاتیان اتفاق افتاد، - بنای خانه پدری استاد 100 درصد تخریب شد اما با توجه به اینکه این بنا در آثار ملی کشور به ثبت رسیده، بنا بر ضوابط میراث فرهنگی باید عین به عین و طبق نقشه و پلان قبلی بازسازی شود.

محمد اسماعیل اعتمادی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: اخیرا منزل پدری استاد مشکاتیان دچار حریق شد و متاسفانه بقایای این بنا که پس از تخریب، تنها 2 اتاق بود در اثر آتش سوزی کاملا از بین رفت.

وی اظهار کرد: بنای خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان 30 اردیبهشت سال گذشته در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید اما متاسفانه در 14 خرداد ماه همان سال این بنا توسط مالکان با یک دستگاه لودر تخریب شد که تقریبا 80 درصد بنا در پی آن از بین رفت و فقط 2 اتاق از آن باقی ماند که در اعتراض به این تخریب، شکایاتی شد و میراث فرهنگی نیز موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این بنا پس از تخریب متروکه بوده و دیوار هم نداشت، در یک سال و نیم اخیر مکانی برای معتادان و ولگردان شده بود.

برای رفع این مساله چندین مرتبه مکاتبه با شهرداری انجام شد و در نهایت مهر ماه سال جاری شهرداری نیشابور اقدام به دیوارکشی در ضلع شرقی این مکان کرد اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه قدیمی مشکاتیان بازسازی می شود/تخریب و آتش سوزی چیزی از این بنا باقی نگذاشت

خانه قدیمی مشکاتیان بازسازی می شود/تخریب و آتش سوزی چیزی از این بنا باقی نگذاشت