مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 01:502021-11-01پزشكي

سویا مانع از التهاب مجاری تنفسی در بیماری آسم می شود


محققان در یک مدل حیوانی نشان داده اند که ImmuBalance، محصول تخمیر شده سویا، در توقف التهاب مجاری هوایی ناشی از بیماری آسم موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، نتایج نشان داد این محصول سویا موجب کاهش حضور ائوزینوفیل ها در مایع لاواژ برونکوآلوئولار، کاهش تولید مخاط در ریه، و توقف پروتیین هایی که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می کنند، می شود.

آسم برونشیتی به دلیل التهاب مزمن راه هوایی علائمی مانند خس خس سینه و سرفه ایجاد می کند، اما هیچ درمان اساسی برای آن وجود ندارد.

اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک محصول تخمیر شده سویا به نام ImmuBalance التهاب راه هوایی را در مدل های حیوانی مبتلا به آسم متوقف می کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا سیتی ژاپن دریافته اند که در یک گروه از موش های آزمایشگاهی مبتلا به آسم تحت درمان با ImmuBalance، گلبول های سفید خون مرتبط با آسم به نام ائوزینوفیل به طور قابل توجهی در مایع لاواژ برونکوآلوئولار (BALF) کاهش یافت.

همچنین، علاوه بر کاهش التهاب و مخاط در اطراف نایژه ها، این تیم به سرکوب پروتیین هایی پی بردند که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می کنند.

هیداکی کادوتانی ، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: ارتباط بین مصرف سویا و بیماری های آلرژیک در گذشته به صورت اپیدمیولوژیک گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویا مانع از التهاب مجاری تنفسی در بیماری آسم می شود

سویا مانع از التهاب مجاری تنفسی در بیماری آسم می شود