مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 03:352021-11-02سياسي

طلب کاران کدام یک از اموال بدهکاران را نمی توانند توقیف کنند؟


هنگامی که محکوم‎علیه، به حکم دادگاه ملزم به پرداخت دیون و بدهی‎های خود باشد ولی از پرداخت دیون خود به شخص طلبکار خودداری کرده و اقدام به پرداخت نکند، - هنگامی که محکوم‎علیه، به حکم دادگاه ملزم به پرداخت دیون و بدهی‎های خود باشد ولی از پرداخت دیون خود به شخص طلبکار خودداری کرده و اقدام به پرداخت نکند، شخص طلبکار برای استیفا طلبش می‎تواند خواستار توقیف اموال مدیون از واحد اجرای احکام دادگستری شود که البته قانونگذار استثتائاتی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مبحث راجع به مستثنیات دین، زمانی اهمیت پیدا می‎کند که شخصی به عنوان محکوم‎علیه، به حکم دادگاه ملزم به پرداخت دیون و بدهی‎های خود بوده، ولی از پرداخت دیون خود به شخص طلبکار خودداری کرده و اقدام به پرداخت نمی‎کند.

در این شرایط شخص طلبکار برای استیفا طلبش می‎تواند خواستار توقیف اموال مدیون از واحد اجرای احکام دادگستری شود.

هرچند قانونگذار در جهت حفظ حقوق طلبکار، این حق را به او داده، اما استثنائاتی را راجع به حقوق اولیه محکوم‎علیه و افرادی که تحت تکفل او هستند، در نظر گرفته است.

این حقوق که جز ضروریات زندگی مدیون بوده و برای ادامه حیات و امرار معاش او الزامی است، جزء مستثنیات دین بوده و غیر قابل توقیف شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلب کاران کدام یک از اموال بدهکاران را نمی توانند توقیف کنند؟

طلب کاران کدام یک از اموال بدهکاران را نمی توانند توقیف کنند؟