مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 05:202021-11-02اجتماعي

زخم زریوار در انتظار مرهم


زریوار که تنها پهنه آب طبیعی جهان و بهشت پرندگان کردستان است زیر شلاق نامهربانی مخربان محیط زیست قرار گرفته و با بستری نیمه جان نفس می زند.

- اگر چه به گفته کارشناسان، اطلاق واژه فاجعه زیست محیطی برای وضعیت کنونی زریوار نسبت به سایر تالاب های کشور هنوز درست نیست اما، حال روز کنونی این تالاب چندان تعریفی ندارد و با چالش های زیادی روبه رو است.

سرنوشت تالاب زریوار به مثابه زاینده رود اصفهان، دریاچه ارومیه وبسیاری از تالاب ها ومنابع آبی – گردشگری کشور رو به وخامت ونابودی است ومتاسفانه این قصه تلخ و تراژدی، تازمانی که تبدیل به فاجعه واقعی نشود؛ مسئولان را تکان نمی دهد.

شهاب محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تالاب زریوار یکی از اولویت های محیط زیستی استان کردستان است اظهار کرد: این تالاب مهم ترین پدیده طبیعی غرب کشور است که در شهرستان مریوان قراردارد و در سال 1388 پهنه آبی آن، همراه با نیزارهای اطراف و یکسری اراضی کشاورزی به عنوان پناهگاه حیاط وحش در شورای عالی محیط زیست مصوب شود و به یک پناهگاه حیاط وحش تحت مدیریت محیط زیست تبدیل شد.

وی افزود: بعد از این اتفاق دربرنامه ریزی و اقداماتی که به وسیله سازمان محیط زیست و همکاری همه ذی نفعان تالاب زریوار صورت گرفت، برنامه جامع مدیریت یکپارچه تالاب به تصویب رسید و توسط شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم زریوار در انتظار مرهم

زخم زریوار در انتظار مرهم