مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-02اقتصادي

تولید دو هزار و 500 تن به در گیوی


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید دو هزار و 500 تن به و هیوای با کیفیت در شهر گیوی خبر داد.

- خلیل نیکشاد 11 آبان در بازدید از باغ شهر گیوی اظهار کرد: با نوسازی و بهسازی باغات کوثر و همچنین خلخال تلاشمان بر این است تا جنوب استان را به قطب تولید محصولات با ارزشی همچون به، گردو و انار تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: 370 هکتار از باغات ارزشمند گیوی به کشت محصول به یا همان هیوا اختصاص یافته که تولید 10 تن در هر هکتار از این باغات پیش بینی شده که امیدواریم این فرآیند تحققی عینی پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به زمان برداشت و چیدن به از باغات گیوی اشاره کرد و گفت: جشنواره ای نیز به همین منظور برگزار شد تا ما این منطقه و فرصت های سرمایه گذاری برای گردشگران را بیشتر و بهتر معرفی کنیم تا به به عنوان محصول با ارزش به عنوان برند این شهرستان معرفی شود.

نیکشاد افزود: با تکمیل پایاب سد گیوی ظرفیت توسعه باغات در این منطقه رقم خواهد خورد که امیدواریم در تولید به این شهرستان بتواند جایگاه ممتازی را در کشور به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در جنوب استان برنامه ریزی و هدف گذاری مشخصی را انجام دادیم تا در یک فرجه زمانی چهار ساله بخش عظیمی از باغات احیا شده و نوسازی باغات به انجام رسیده و افزایش بهره ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دو هزار و 500 تن به در گیوی

تولید دو هزار و 500 تن به در گیوی