مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-02اجتماعي

هوای آلوده تر در کمین اراکی ها


رییس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش آلودگی هوا در روزهای پیش رو خبر داد.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش آلودگی هوا در روزهای پیش رو خبر داد.

علیرضا محرابیان در گفت وگو با ایسنا گفت: افزایش روزهای آلوده امسال کلانشهر اراک بیشتر به دلیل خشکسالی و ریزگردهای داخلی و خارجی بود، اما منشاء روزهای ناسالم اخیر، ریزگردهای داخلی و منبع آنها به طور عمده کانون فرسایش بادی کویر مرکزی ایران و تالاب کویری میقان اراک بوده است.

وی افزود: بحث مهار ریزگردهای برون مرزی نیازمند پیگیری های ملی و بین المللی است که به طور قطع از سوی مسئولان امر پیگیری می شود، اما مهار ریزگردهای داخلی موضوعی است که به همکاری قوی بین بخشی، برنامه های کارامد و هدفمند و منابع اعتباری موثر نیاز دارد.

رشد 500 درصدی روزهای ناسالم در اراک وی با اشاره به اینکه تعداد روزهای آلوده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 500 درصدی داشته است، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و آنالیز آنها، در حال حاضر آلاینده مسئول در هوای کلانشهر اراک ذرات معلق هستند و مسئله جدی این است که ذرات معلق بسیار ریز(با قطر کمتر از دو و نیم میکرون) در هوای این شهر وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای آلوده تر در کمین اراکی ها

هوای آلوده تر در کمین اراکی ها