مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-02بين الملل

تعهد بیش از 100 کشور جهان برای توقف جنگل زدایی تا سال 2030


بیش از 100 کشور جهان متعهد شدند که تا سال 2030 به جنگل زدایی پایان دهند و در راستای احیای جنگل ها اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهبران بیش از 100 کشور که دربرگیرنده 85 درصد از جنگلهای جهان هستند تعهد خواهند داد که روند جنگل زدایی را تا سال 2030 متوقف کنند که این اقدام می تواند نقطه عطفی در مسیر مقابله با بحران اقلیمی باشد.

کشورهایی همچون برزیل، روسیه، کانادا، کلمبیا، اندونزی و جمهوری کنگو امروز (سه شنبه) این تعهد را امضا خواهند کرد که با حمایت مالی 19.

2 میلیارد دلاری بخش دولتی و خصوصی همراه است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز با اعلام این توافق تاریخی در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP26 (کوپ 26) در سخنانی خواهد گفت: این اکوسیستم ها ریه های سیاره ما هستند و برای بقای ما ضروری اند.

با تعهدات بی سابقه امروز، این فرصت را خواهیم داشت که به تاریخ طولانی بشریت به عنوان فاتح طبیعت پایان دهیم و در عوض به نگهبان آن تبدیل شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اسکای نیوز، جنگل ها نقش اساسی در مبارزه با بحران اقلیمی، جذب مقادیر قابل توجهی گاز دی اکسید کربن، تامین غذا، شغل و حتی اسکان بازی می کنند.

اما فعالان محیط زیست می گویند که جنگلها با سرعت هشداردهنده ای در حال از بین رفتن هستند و هر دو ثانیه مساحتی از پوشش جنگلی به بزرگی یک زمین فوتبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد بیش از 100 کشور جهان برای توقف جنگل زدایی تا سال 2030

تعهد بیش از 100 کشور جهان برای توقف جنگل زدایی تا سال 2030