مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:002021-11-02اقتصادي

زمان حذف ارز 4200 تومانی فرا رسیده است؟


بر اساس آنچه که از سوی مجلس و دولت مطرح شده بود، قرار بود کشور در نیمه دوم سال با ارز 4200 تومانی خداحافظی کند و اختصاص این ارز به واردات کالا با هدف جلوگیری از رانت و سواستفاده هایی که صورت گرفته، - حذف شود.

اکنون با گذشت بیش از یک ماه از پایان نیمه اول سال، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و در حالیکه برخی حذف ارز 4200 تومانی را اقدامی اجتناب ناپذیر برای کمک به درمان اقتصاد بیمار ایران می دانند، اما برخی عقیده دارند تورمی که بواسطه حذف این ارز به جامعه تحمیل می شود نگران کننده است و فعلا مردم کشش این تورم را ندارند.

در این رابطه یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، اگرچه ارز 4200 تومانی باید حتما از اقصاد کشور حذف شود، اما اگر همراهی مردم وجود نداشته باشد فعلا زمان مناسبی برای این کار نیست.

دکتر علی حیات نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به چند و چون هایی که اخیرا درباره حذف ارز 4200 تومانی مطرح است، گفت: این ارز در هر صورت باید از معاملات اقتصادی کشور حذف شود.

وی از تفاوت قیمت قابل توجه بین ارز مرجع و ارز بازار آزاد یاد کرد که باعث ایجاد رانت و سوءاستفاده برای عده ای خاص شده و مردم عادی سود چندانی از آن نمی برند.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: اما زمان حذف این ارز بسیار حیاتی است، زیرا قطعا با تورم و افزایش قیمت کالاها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان حذف ارز 4200 تومانی فرا رسیده است؟

زمان حذف ارز 4200 تومانی فرا رسیده است؟