مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-02سياسي

کمیسیون انرژی علت گرانی قبوض برق را بررسی کند


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نماینده صومعه سرا از محاسبه قبوض برق مصرفی خانگی با نرخ تجدید پذیر خواستار ورود کمیسیون انرژی مجلس به این موضوع شد.

- ، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری طبق اصل (3)، (20) و (43) قانون اساسی و طبق آیین نامه مجلس گفت: دو موضوع را باید مشخص کنیم، مجلس در قانون برنامه تکلیف وزارت نیرو و کسانی که می خواهند در انرژی پاک و انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنند را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه سهم انرژی های پاک و تجدیدپذیر در برق کشور زیر 3 درصد است و باید قانون برنامه درست اجرایی شود، اظهار داشت: در قانون هدفمندی تلفات برق از 24 درصد باید تلاش می شد ظرف 5 سال به 10 یا 11 درصد برسد، اما متأسفانه امروز تلفات نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.

راندمان برق 38 درصد اعلام شده بود که باید به 45 درصد می رسید که آن هم نرسیده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با تأکید بر حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری برق، افزود: بخش خصوصی با توجه به اینکه در اصل (44) قانون اساسی مجلس پیش بینی شده بود حضور داشته باشد اما بخش خصوصی برق کشور را برعهده نگرفته و ما هر چه جلوتر می رویم، می بینیم که طبق گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس بالای 51 هزار بدهکار داریم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون انرژی علت گرانی قبوض برق را بررسی کند

کمیسیون انرژی علت گرانی قبوض برق را بررسی کند