مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-02اجتماعي

عامل 80 درصد مرگ های خاموش نقص دودکش است


مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: بیش از 80 درصد حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش به دلیل مشکلات اساسی موجود در دودکش ساختمان یا دودکش وسیله حرارتی و سپس وارد نشدن هوای تازه یا نبود تهویه هوا است.

- سردار اسماعیلی 11 آبان با اعلام این خبر افزود: دودکش های ناسالم و ناایمن و فاقد کارکرد صحیح یا فاقد مکش مناسب، جداشدن زانویی دودکش از دیوار یا وسیله حرارتی یا جداشدن لوله های دودکش، استفاده از لوله های خرطومی، قابل انعطاف یا آکاردئـونی به عنوان دودکش، مسدود شدن دودکش با نخاله ساختمان یا لانه پرندگان و دودکش های فاقد کلاهک H سالم را از مهم ترین علل انتشار گاز مونوکسید کربن است.

وی دقت و توجه به داغ بودن دودکش را بهترین آزمایش سلامت دودکش عنوان کرد و ادامه داد: اگر لوله دودکش بخاری سرد است دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است که در این صورت باید رفع نقص شود.

این مسئول اضافه کرد: نصب کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام ها برای جلوگیری از انتشار و برگشت گاز منوکسید در محیط منزل نقش مهمی دارد و باید به یاد داشته باشیم که استفاده از دودکش های آکاردئونی آلومینیومی به علت نبود امکان آب بندی در ابتدا و انتها خطرناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل 80 درصد مرگ های خاموش نقص دودکش است

عامل 80 درصد مرگ های خاموش نقص دودکش است