مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-02پزشكي

تشخیص 5 دقیقه ای ویروس کرونا با حسگر نانویی


پژوهشگران نانولوله های به دست آمده را به دستگاهی مجهز به فیبر نوری متصل کردند که تغییرات فلورسانس نانولوله ها را در زمان واقعی در حین برهمکنش با نمونه های زیست سیال مشاهده می کند.

- محققان موسسه فناوری ماساچوست آمریکا از حسگر نانولوله ای برای شناسایی ویروس کووید19 در پنج دقیقه استفاده کردند و با این دستاورد، پلتفرم جدیدی برای تشخیص کرونا ارایه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، بیشتر آزمایش های مولکولی بسیار دقیق و با کیفیت آزمایشگاهی برای تشخیص کووید 19 که تاکنون ارایه شده اند، نیاز به مخلوط کردن سواب های بینی یا نمونه های بزاق با معرف ها یا آنتی بادی های خاص ویروس برای استخراج و تکثیر ذرات کووید از نمونه دارند، در همین حال، کسانی که از این معرف های کمیاب و اغلب گران قیمت استفاده نمی کنند در نهایت دقت تشخیص پایینی را تجربه می کنند.

گروهی از دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) فناوری حسگر جدیدی را توسعه دادند که ممکن است بالاترین کیفیت و دقت را به همراه داشته باشند، در مقاله ای که در Analytical Chemistry منتشر شد، نشان می دهد که این حسگرها جایگزین دقیق و سریع تری برای آزمایش های پی سی آر ( PCR) هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 5 دقیقه ای ویروس کرونا با حسگر نانویی

تشخیص 5 دقیقه ای ویروس کرونا با حسگر نانویی