مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 08:352021-11-02اجتماعي

ساختار غیررسمی اما قدرتمند زباله گردی


در حال گردش در خیابان های پایتخت به طورقطع با افرادی مواجه می شویم که در حال جست و جوی مخازن زباله شهری هستند.

این پدیده که با عنوان زباله گردی شناخته می شود، - معضلی است که پیامدهای منفی زیست محیطی زیادی دارد و به گفته رییس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم استان تهران ساختار غیررسمی اما قدرتمندی پیدا کرده است و موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود.

فاطمه اکبرپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ابعاد مختلف معضل زباله گردی خاطرنشان کرد: مسئله زباله گردی و جمع آوری پسماند قبل از اینکه یک معضل زیست محیطی باشد، یک چالش اجتماعی است.

اگر از بعد اجتماعی مسئله و به اصطلاح وندالیزم(vandalism) عبور کنیم و به ابعاد زیست محیطی این موضوع برسیم، این نکته را متوجه می شویم که تا زمانی که دسترسی به مخازن پسماند وجود داشته باشد، زباله گردی نیز وجود خواهد داشت.

رییس اداره ارزیابی محیط زیست و بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم استان تهران تاکید کرد: اگر شیوه جمع آوری پسماند ما تغییر نکند و مخازن پسماند در هر ساعت از روز در دسترس زباله گردان باشد، حل این معضل امکان پذیر نخواهد بود همچنین مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی نیز به این موضوع دامن می زند و باعث می شود حتی کارگران مسکن نیز با توجه به رکود این بازار دست به زباله گردی بزنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار غیررسمی اما قدرتمند زباله گردی

ساختار غیررسمی اما قدرتمند زباله گردی