مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 11:002021-11-02اقتصادي

سد دز فقط 70 میلیون مترمکعب آب قابل بهره برداری دارد


مدیرعامل سد دز با اشاره به آخرین وضعیت این سد گفت: در شرایط فعلی فقط 70 میلیون مترمکعب از 700 میلیون مترمکعب آب پشت سد قابل بهره برداری است و با این حجم، - حداکثر تا یک ماه آینده می توانیم شرایط را ادامه دهیم و 70 میلیون مترمکعب را مصرف کنیم.

سعید رئوفی نسب در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد دز، اظهار کرد: اینکه سد دز در فصل پاییز در پایین ترین تراز خود باشد طبیعی است اما امسال یک سال خاص و شرایط ویژه است و باید به این مساله توجه داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در حال حاضر ورودی سد دز 30 مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد 60 مترمکعب بر ثانیه است و به این به معنای آن است که 30 مترمکعب بر ثانیه از ذخیره موجود سد استفاده می شود.

مدیرعامل سد دز گفت: در شرایط فعلی فقط 70 میلیون مترمکعب از 700 میلیون مترمکعب آب پشت سد قابل بهره برداری است و با این حجم، حداکثر تا یک ماه آینده می توانیم شرایط را ادامه دهیم و 70 میلیون مترمکعب را مصرف کنیم.

رئوفی نسب عنوان کرد: با توجه به این که در حال حاضر خروجی سد دز 60 مترمکعب بر ثانیه است، این میزان رها سازی فقط برای حق آبه رودخانه، درختان و آبزیان است و امکان استفاده از این آب برای کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته معمولا در آبان ماه حداقل یک یا 2 سیلاب داشتیم که آب را پشت سد می آورد اما متاسفانه تاکنون چنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد دز فقط 70 میلیون مترمکعب آب قابل بهره برداری دارد

سد دز فقط 70 میلیون مترمکعب آب قابل بهره برداری دارد