مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 12:552021-11-02سياسي

کاهش تقاضای شرکت های فناور برای استقرار در پارک های علم و فناوری


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در سال های اخیر تقاضای شرکت های فناور و دانش بنیان برای استقرار در پارک های علم و فناوری کاهش داشته و باید برای این موضوع چاره اندیشی کنیم.

- به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی شعرباف در نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور که با امروز حضور وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر تقاضای شرکت های فناور و دانش بنیان برای استقرار در پارک های علم و فناوری کاهش داشته است که باید برای این موضوع چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مراکز رشد در پیشرفت نظام فناوری کشور گفت: مراکز رشد بستری هستند که ایده های خلاقانه به محصولی دانش بنیان تبدیل می شوند و نمونه های آن ساخت و آزمایش می شود و سپس آماده تجاری سازی و ورود به بازار می شود.

رحیمی پارک های علم و فناوری را نقطه اتصال فعالیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات علمی دانست که می توانند زیست بوم پیشرفت، فناوری و نوآوری را در استان ها شکل دهند و راهبری کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر ایجاد مراکز رشد در سراسر کشور گفت: هم اکنون حدود 300 شهرستان، هیچ مرکز رشد و فناوری ندارند و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که در یک افق کوتاه چند ساله، دیگر هیچ شهرستانی در کشور نداشته باشیم که مرکز رشد نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تقاضای شرکت های فناور برای استقرار در پارک های علم و فناوری

کاهش تقاضای شرکت های فناور برای استقرار در پارک های علم و فناوری