مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 14:252021-11-02اقتصادي

«یوز» در خیابان های تهران/ اولین خودروی تمام برقی ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟


پس از دریافت استانداردها و مجوزهای لازم برای شماره گذاری، بالاخره اولین خودرو تمام برقی ایران، با نام تجاری «یوز» راهی خیابان های تهران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چند ساعت پیش بود که تصویری از اولین خودروی برقی ایرانی، در خیابان های تهران به یکی از داغ ترین پست های شبکه های اجتماعی تبدیل شد و به شدت مورد توجه کاربران مجازی قرار گرفت.

خودرویی برقی و دو سرنشین که به تازگی مجوز شماره گذاری دریافت کرده و حالا راهی خیابان های پر ازدحام تهران شده و در مرکز توجه مردم قرار گرفته است.

در این گزارش با این خودروی برقی ایرانی بیشتر آشنا شوید.

قصه ساخت اولین خودروی تمام برقی ایرانی ماجرای ساخت و طراحی این موتور سیکلت چهارچرخ برقی به 6 سال پیش یعنی سال  1394 بر می گردد.

زمانی که دانشجویان دانشگاه آزاد باراجین قزوین  توانستند با  تکیه بر دانش فنی خود طراحی و ساخت اولین خودروی برقی ایرانی را با نام یوز به سرانجام برسانند و یک شرکت معاون علمی و فناوری رییس جمهور از دریافت مجوز شماره گذاری برای اولین خودروی برقی ایرانی خبر داد و گفت: : خودروی برقی ایرانی دیروز مجوز شماره گذاری و پلاک گرفت و به زودی وارد خیابان ها می شود و خواهید دید که خودروی زیبایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یوز» در خیابان های تهران/ اولین خودروی تمام برقی ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

«یوز» در خیابان های تهران/ اولین خودروی تمام برقی ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟