مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 04:002021-11-03اقتصادي

چهار مرز سیستان و بلوچستان آماده تجارت کولبری


معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چهار مرز سیستان و بلوچستان به روی مرزنشینان برای تجارت کولبری بازگشایی شده و کولبران می توانند 800 نوع کالای بدون ممنوعیت را خرید و فروش کنند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- ماندانا زنگنه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان افزود: این مرزها در منطقه سیستان در شمال استان، شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک و بازارچه مرزی شهرستان میرجاوه در منطقه مرکزی و بازارچه کهک در شهرستان سراوان در مناطق جنوبی استان است.

معاون استاندار بیان کرد: تا شعاع 50 کیلومتری، در نقاط روستایی تلاش کردیم بازارچه های مرزی را برای شروع فعالیت کولبران باز کنیم.

زنگنه گفت: این طرح به منظور ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان و ایجاد درآمد پایدار برای این قشر، در برخی از مرزهای سیستان و بلوچستان کلید خورده است.

وی ادامه داد: در طرح کولبری ساکنان شعاع 50 کیلومتری مرز، این امکان را دارند تا 800 نوع کالا از جمله انواع لوازم یدکی، لوازم خانگی و لاستیک را تا سقف 166 دلار برای هر مرزنشین و هر خانوار 4 نفره تا 644 دلار به صورت ماهیانه از کشورهای افغانستان و پاکستان دریافت و در قالب چارچوب های تعیین شده وارد ایران کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با پیگیری های بعمل آمده و اخذ موافقت های لازم از مرکز و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار مرز سیستان و بلوچستان آماده تجارت کولبری

چهار مرز سیستان و بلوچستان آماده تجارت کولبری