مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-03پزشكي

از چه سنی باید نگران شروع سرطان سینه بود؟


یک متخصص رادیولوژی در خراسان جنوبی گفت: بانوان بعد از 20 سالگی روش های خودآزمایی و سونوگرافی را استفاده کنند و بانوان بالای 40 سال، سالیانه از اسکرین و ماموگرافی برای غربالگری استفاده کنند و اگر در اقوام درجه یک فردی به این بیماری مبتلا باشد توصیه می شود .

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص رادیولوژی در خراسان جنوبی گفت: بانوان بعد از 20 سالگی روش های خودآزمایی و سونوگرافی را استفاده کنند و بانوان بالای 40 سال، سالیانه از اسکرین و ماموگرافی برای غربالگری استفاده کنند و اگر در اقوام درجه یک فردی به این بیماری مبتلا باشد توصیه می شود این غربالگری برای اولین بار در 35 سالگی شروع شود.

مهیار محمدی فرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: غربالگری سرطان سینه به معنی بررسی شخص برای تشخیص سرطان سینه قبل از بروز علائم و شروع سرطان صورت می گیرد و همه زنان باید از گزینه های غربالگری که توسط ارائه دهندگان خدمات درمانی برای آنها آماده می شود استفاده کنند و وقتی از مزایا و خطرات غربالگری مطلع شدند می توانند تصمیم بگیرند که غربالگری برای آنها مناسب است یا خیر.

وی افزود: اگر چه غربالگری نمی تواند از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کند، اما می تواند در تشخیص زودرس سرطان سینه کمک کند بنابراین با پزشک خود مشورت کنید که آزمایش غربالگری سرطان سینه برای شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از چه سنی باید نگران شروع سرطان سینه بود؟

از چه سنی باید نگران شروع سرطان سینه بود؟