مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 05:402021-11-03پزشكي

استفتایی درباره واکسن هراسی/ نباید دیگران را از واکسن ترساند


نظرات مراجع عظام تقلید بیانگر آن است که مؤمنین در موضوع واکسینه کردن خود باید به تشخیص و توصیه متخصصان پزشکی عمل کنند، ضمن آنکه ترساندن دیگران نیز در این موضوع جایز نیست.

- خبرگزاری فارس – حسن شیخ حایری: بشریت از زمانی که خود را شناخته، با انواع ابتلائات و از جمله بیماری ها درگیر بوده است، بیماری هایی که برخی از آن ها به یک اپیدمی و یا پاندمی تبدیل شده و جمع قابل توجهی را تحت تأثیر قرار داده است.

در این زمینه، نام هایی مانند مرگ سیاه، طاعون و آبله در قرون گذشته و آنفلونزا، ایدز و ابولا در قرون اخیر به گوش ها آشناست.

اکنون نیز زندگی بشر در دنیا و از جمله ایران با نام کرونا پیوند خورده و بشر در تلاش است تا در مسیر مبارزه با این بیماری همه گیر، تجربه های جدیدی کسب کند و گام های بلندتری بردارد.

و اما یکی از راه های آشنای مبارزه با بیماری های همه گیر، تزریق واکسن و گسترش آن برای ایجاد ایمنی نسبی در برابر زنجیره انتقال بیماری است، امری که در مبارزه با نیز در پاسخ به استفتاء خبرنگار خبرگزاری فارس آورده است: لازم است در این زمینه بر اساس تشخیص و توصیه متخصصان عمل نمایید.

و اما مرقومه دفتر آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز در این باره به این شرح است: موضوع ضرورت و یا عدم ضرورت زدن واکسن و شخصی یا اجتماعی بودن آن باید توسط متخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفتایی درباره واکسن هراسی/ نباید دیگران را از واکسن ترساند

استفتایی درباره واکسن هراسی/ نباید دیگران را از واکسن ترساند