مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-03سياسي

صدور 442 شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در کرمان


در استان کرمان 2 هزار نفر کودک و نوجوان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی داریم که تاکنون 537 نفر به ثبت احوال برای صدور سند سه جعلی معرفی شده اند و شناسنامه برای 442 نفر صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد امروز در کارگاه نظام عدالت ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در کرمان اظهار داشت: کودکان و نوجوان با توجه به شرایط شان برای رشد جسمانی و اخلاقی به یک محیط امن در خانواده، محیط آموزشی و جامعه نیاز دارند.

وی ادامه داد: رویکرد دین مبین اسلام و تعالیم عالی شرع مقدس اسلام و نظام قضایی ایران با اقباس از این تعالیم دینی تلاش بی وقفه ای را طی بیش از 40 سال گذشته برای فراهم کردن بستر امن مورد احتیاج کودکان و نوجوان آغاز کرده و ادامه می دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: تحولات چشمگیری را در دهه اخیر در قوانین شاهد هستیم و گام های بزرگی برای صیانت و حمایت از حقوق نوجوانان برداشته شده است که  نقطه عطف آن قوانین حمایتی اصلاحی و تربیتی است.

موحد افزود: قبول داریم که یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در هر شرایطی اطفال و نوجوانان هستند و ابتکارات و نوآوری هایی در قانون جدید ما آمده اما با وجود گام های بلندی که برداشته شده است تلاش شود تا تدابیر ما در جامعه جاری شود تا شاهد تحولات باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 442 شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در کرمان

صدور 442 شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در کرمان